Studenten

Åååh, lovely pics. Inte så mycket ordningplockande för tillfället. Sitter och tittar på studentenkort. Tänker på alla framtidsplaner. Får en klump i magen. Är nöjd men längtar ändå bort. Studenten var den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Att se sig själv skina på varenda kort. Att tänka tillbaka och minnas dagen.
Nu sitter jag här med snö fallandes utanför mitt fönster. Jag är inte i Australien, inte i Asien. Jag har själv valt det. Det är nog det tuffaste att inse, att valet var alldeles helt mitt. Men att jag lät andra påverka mig. Jag skulle kunna resa över sommaren, men att det inte är samma sak. Att jag kommer kunna ta 4 v sammanhängande semester och resa då.
Det hjälper dock inte så mycket när snön faller och jag helst av allt vill vara på andra sidan jorden nu. Egentligen ångrar jag mig inte. Men ibland, när jag ser statusuppdateringar från folk på andra sidan jorden. När man läser bloggar från barndomskompisar som precis tagit dykarcert i Australien. Ja, då längtar jag och känner ett styng av ånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0