Mål?

Alice i underlandet:
A: Vilken väg ska jag ta?
C: Ja, vart vill du komma?
A: Det vet jag inte...
C: Då kan du ta vilken väg som helst!

Detta citat var något vi fick framfört till oss den 28 oktober 2009 på våran föreläsning om programmet i mental förberedelse inför polisyrket. När jag som bäst sitter och tittar så att jag inte glömt något ur anteckningarna till grupprocesser ser jag det.
Ett citat som stämmer så väldigt bra.
Ett citat som säger att det är viktigt att sätta upp mål för att nå nån vart.
Kanske är det här jag brister? Att jag inte tydligt konkritiserar mina egna mål. Kanske att jag inte skriver upp dom, skriver vad jag vill uppnå med det jag gör. Kanske är det dags att börja göra det? Skriva ner målen för att ha en chans till att nå upp till dom. Sikta mot stjärnorna och landa på månen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0