Hålla sin vän nära men fienden närmre?

Idag bjöds det på uniform i skolan.
Fett coolt! (milt uttryckt)
Tänk om 3 terminer, då står jag där i en "riktig" uniform (d.v.s med andra symboler på) och verkligen är polis. Eller jag har då en aspiranttid att klara av, vilket förmodligen/förhoppningsvis inte kommer vara några problem.
Efter uniformsutdelningen tog jag mig en tur till Nicke för en lunchning, vilket han blev glad över, och därefter lite affärer. Köpte underkläder, kavaj, klänning. Sjuuukt najs att hitta en kavaj för 200 och klänning för 50. Även en ny stoooor tub med bodylotion inhandlades, det är nog det värsta här i Umeå, kroppen blir så inninorden torr. Prickar överallt. Den förra va redan slut och den köpte vi för inte såå länge sen. 400 ml innehåller dom om jag inte minns fel. Knäppt men välbehövligt! Dessutom inhandlades gooodis, choklad och chips, vi båda var stört sugna på det både igår och idag så då får man unna sig. Valla till skidorna köpte jag med.
Ett hjul blev det också, ett såntdär jobbigt hjul, som man sätter under sig för att sedan rulla så långt fram det bara går. Grym träning för mage och armar. Ska jag inte köpa IKSU-kort förrän i mars får jag ha nånting annat så länge. Men jag fattar fortfarande inte hur min kära bror kan göra på bara fötterna, helt omöjligt!

Nu har jag iaf skypat lite med mamma (och pappa i nån minut), läst igenom lite skoltext så nu ska jag återgå till lite soffmys med Nicke. Eller så försöker jag få med honom till sängen, dags för oss att sussa nu. Igår somnade vi på soffan, tätt tätt ihop och lät tiden flyta iväg. Den stunden kommer jag leva på länge!

Ordspråket till rubriken är bara en fundering. Jag cyklade hem och tänkte efter men kunde verkligen inte hålla med om ordspråket. Det stämmer ju inte. Eller kanske gör det det? Just nu orkar jag inte hålla en utläggning eller filosofera.

Nu vatten, sedan sömn!
Godnatt världen.

Kommentarer
Postat av: ida

jag gillade också uniformen =)

sjukt konstigt att se alla med uniform tycker ja!



Vad va de för kavaj?? ja vill se bild!



PUSS

2010-01-21 @ 16:27:43
URL: http://evaidamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0