Always all ways

Solen skiner här idag. Himlen är blå med bara några enstaka vita moln. Mellan 9-12.30 var jag ute, och frisk luft tar på krafterna. Att vara skidlärare i ett väder som detta är verkligen ett toppenjobb. Känns nästan dumt att få betalt för det. Ska vara det de två kommande helgerna också, så länge det inte är lika kallt som förra helgen så äre toppen. Idag var samtliga barn glada och att se folk som tidigare varken kunde svänga,åka lift eller bromsa göra dessa tre saker gör en ganska glad. Det känns som att man lyckats.

Denhär veckan har varit första hela veckan sedan jag flyttade hit som jag verkligen har känt hur mycket jag saknar mina vänner. Förmodligen för att man är i en ny basgrupp och det är mycket som händer. Jag har saknat att ringa folk och umgås, göra saker som inte har med skola, plugg eller jobb att göra. Typ ner på stan och chilla. Visserligen var jag, michaela och jeanett där men då vare bara på en lång lunch. Och jag var där med mark och Adam i fredags, vilket var ypperligt trevligt. Så egentligen har jag ju hängt på stan och bara chillat. Ändå saknar jag dom. Domdär som bara är domdär. Trots alla underbara människor här så är det tillåtet att göra det.
Om nu nån fattar vad jag ville ha ut av dethär för det gör jag inte själv.

Nicke kmr snart hem, så då ska vi studsa in i duschen, har ingen aning om vad kvällen har att bjuda på.

Förresten så är det snart alla hjärtans dag. Dagen då affärerna vill tjäna pengar på att man visar kärlek. Kärlek som enligt mig ska och bör visas årets alla dagar. Så egentligen stöttar jag inte dagen i sig. Men det är min och Nickes fjärde alla hjärtans dag. Första året var jag i sälen och de två kommande i Italien, så någonting mysigt hade jag velat göra. Vad har jag inte kommit fram till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0