Time to let it go

Dags att knåpa ihop en packningslista till Kroatien, till tre veckor i värme med sol och bad.
Jag har ett block där jag ständigt skriver packningslistor, den börjar med packningslista till kroatien när jag var där förra gången, d.v.s. 2004 om jag inte minns fel. Därefter kommer sthlm, sälen och en himlans massa andra ställen. Många många skidställen, några solsemestrar och t.o.m kortare weekendresor finns samlade på ett och samma ställe.
Det är lite som att gå tillbaka och titta på foton, små små semestrar som man glömt bort får man uppleva igen. "Just det, jag tog med det för att vi skulle åka dit och uppleva det". Det är påminnelser om saker jag glömt packa ner och saker som jag inte skulle glömma nästa gång.
Det finns samlat flera flera månader av skidåkning, två bara från denna vintern. Och vintern som kommer lär det väl inte bli mer än på sin höjd två veckors skidåkning. Om jag har tur. och då i sälen, det är inte riktigt samma sak, även om det är riktigt mysigt där med.
Idag fylls jag av en bävan när jag fyller i vad jag ska ta med mig det kommande tre veckorna. För när jag kommer hem igen, då är det bara lite drygt två veckor jag har kvar på mig att packa ihop hela mitt liv, alla mina saker, allting som jag samlat på mig under 20 år. Dags att sortera bort, prioritera och hoppas på att få med sig allt till nästa anhalt i livet, det nya spännande som ska bära med sig en massa nytt. Så sammanlagt har jag 20 dagar till jag ska bo i mitt lilla rum här hemma, innan jag flyttar upp till vinterlandskapet.
Så denna gången blir det inte bara en framåtblick inför en semester, utan nästa gång jag skriver i min packningsbok lär det vara för att packa ihop alla mina tillhörigheter.

Och jag vet inte vad jag ville berätta med detta.

Kommentarer
Postat av: Sofia

låter både skrämmande och spännande :)

2009-07-15 @ 22:17:52
URL: http://sofiaisabellebertilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0