Städdag

Igår var vi på julbord, utomordentligt gott var det.
Jag kom till insikt om att jag verkligen tycker om allt på julbordet. Från ett år till ett annat.
Övriga år har jag bara ätit köttbullar, julskinkan och prinskorven. Börjat smaka på senapssill.
Igår tyckte jag om allt.
Och det märktes på min mättnadskänsla.
Därefter drog vi till Schlager med en åldersgräns på 23 men eftersom jag var där med äldre folk fick jag komma in ändå. Riktigt bra uteställe, jag älskar dansa till schlager. Hellre än bra som man brukar säga.
Vid 1 drog jag och N oss hemåt, lägligt, skönt att komma hem i tid.

Denna söndag, lucia och tredje advent har tillbringats med en lugn morgon, stor och god frukost och därefter en himla massa städning. Nu skiner köket och övriga rum.

Jaa, ljuset kanske inte är det bästa, men skönt att ha det rent, det skiner faktiskt! Lär väl inte hålla så länge dock om jag känner oss rent. All disk sedan julbaket igår är diskat också.
Ja just det, vi bakade lussekatter, knäck och pepparkakor igår. Nu ska jag påbörja Snickersbak också. Och garnera hjärtanen.
Två stycken som hjälps åt kan man få det rent och fint på ett par timma.
Dagens klantighet var att jag lyckades med att skära mig på... en smörkniv. Det är ju inte för inget som jag brukar kallas klantig.

Dags för snickers. Och att krama en viss liten mysig sambo som städat jättefint :D

Kommentarer
Postat av: glader___

hej min älsklingidag har vi vart grymma på att städa :D

2009-12-13 @ 17:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0