Onormalt mycket.

Lördag. Smaka på det ordet. Ljuvligt ord. Särskilt när det var utgång igår men upplevelsen ändå är att jag idag mår riktigt bra.
Utgång och utgång förresten. Mer förfest. Vid halv 1 drog vi till Corona, men då var Emelie "för full" enligt vakterna för att komma in. Vad de grundade det på undrar jag mycket.
Sedan kom en piketbuss med 4 poliser som skulle kolla läget på universitetet. Eftersom jag i princip var nykter tog jag tillfället i akt och pratade med en av dem ett bra tag. Emelie pratade med hans kollega för att få reda på om hon var för full. Enligt farbror polis var hon inte det. Men de ville inte klanka ner på vakterna, förståeligt.
Han jag pratade med var sjukt trevlig.
Så numera vet jag att det finns chanser till sommarjobb och extrajobb på LKC vilket jag tycker känns lovande. Han tyckte också att våran söta lilla norrländska stad är ett bra ställe och att jag gjorde rätt som sökte Umeå på min första fältstudievecka. Det var ruskigt roligt att prata med honom som sa en massa saker jag har lagt på minnet.
Fick också reda på att isvaken "inte skulle vara något att oroa sig för, ha bara rätt inställning och kom ihåg att andas". HAHAHAHA säger jag, jag vet att jag kommer dö, men det är ju inte förrän i januari så ingen anledning till oro än.
Ps. Emelie som var för full är inte vanliga grisEmelie utan Annas kompis :)

Nu ska jag ta och skriva min fysiska aktivitets mojs. Som en träningsdagbok med massa olika infallsvinklar. Ordbajsa lite och hoppas det blir något bra. Tränat har jag ju gjort, men inte fört någon "riktig" träningsdagbok med vad alla övningar heter. Lite slarvigt, men allting kan inte hinnas med. Så får ta ur mitt minne och skriva ner.

I torsdags hade vi vattengympa med utbildningen. Det var onekligen en intressant syn.


Dagens glädje


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0