Weekend in the middle of spring

Omedveten har jag en tid varit inne i en period där jag vill checka ut. Vill trycka på paus och helst gå upp i rök för ett tag eller två. Jag har inte direkt tagit tag i någonting och det var först i torsdags som jag insåg det och insåg varför.
Livet innehar inte un utchekningsfunktion och det finns inte mycket att göra åt saken, livet går inte att fly ifrån. Dessutom har jag det så otroligt bra så jag egentligen inte vill fly. Men en paus, det hade inte skadat.
Lite av en paus blev det denna helgen, att ha en person här som känt mig lika länge som mig själv (i princip) och dessutom en N som, liksom alltid, funnits här med många kramar. Det har varit precis vad jag behövde. Det har varit underbart.

Att dessutom få finbesök på fredagen, och superfina rosor och två burkar med goda teer gjorde inte saken sämre. Jag är tillbaks på banan igen, det är skönt. I två veckor till ska jag hålla ut, sedan ska jag hem och ramla in i famnen på nära och kära för ett tag.

Helgen har kryddats med strosande på stan, sena kvällar på balkongen, rosé, strand, te & snack, långa frukostar och mys.

           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0