Årets första uteservering

Imorse var det regn i luften, grått och tråkigt. Vid 3-tiden var det sol. Nur är det något mellanting och RixFm förärar dagen med dess nävaro. Det är den 27 maj. Det är vår i luften.
Igår klarade jag orienteringen, något jag ALDRIG i hela mitt liv hade trott. Idag tog vi ytterliggare ett tydligt steg mot det framtida yrket. Idag är dagen då uteserveringarna invigs. Åtminstone nästan, jag och Bella tog en fika ute men det räknas inte.
Ett glas vin på en uteservering. Bättre kan det inte bli. Mer sommar kan det inte bli. Jag njuter! Hade inte skadat om det var lite varmare men man kan då inte få allt här i livet. Jag är nöjd som det är.
Inte bara RixFM heller, även VM i brännboll spelas denna helgen. Något jag inte ens visste fanns.
Nu är mitt blommiga linne/klänning på tillsammans med jeans och en kavaj ska vi bege oss ner på stan.

Om en vecka har jag min sista tenta för detta året. Är det något som är sjukt så är det just det och jag undrar hur den kommer gå. Jag hoppas den går vägen, för då har jag klarat allt under hela första läsåret. Det hade varit skönt! En vecka, sedan kommer jag hem, underbara hem, underbara vänner! Ni är saknade!

Nej, stan + vin var det. Nu är det helg här för imorgon är det inga föreläsningar. Livet leker.

Det du vill ska hända imorgon
men som du inte vet kommer hända
se till så att det händer idag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0