Tiondejanuaritvåtusentio

Idag är det tio dagar sedan vi gick in i ett decenie. Somliga sammanfattar det genom att berätta om de tio år som gått. Andra med det 2009 som nyligen passerat.
Att berätta om ett decenie ger jag mig inte in på då jag endast var 10 år när det inleddes. Att berätta om det senste året skulle jag kunna göra, vilket dock skulle ta aningens lång tid. Men kortfattat:
Så tillbringades januari 3 v inom äldrevården och en vecka i italien, hela februari var jag i Italien som reseledare. I mars fyllde jag tjugo. Våren flöt, jag jobbade inom vården och på dagis/skola. I april var det påsk, nicke följde med till sälen för att lära sig åka skidor och mamma fyllde år. I maj fick jag beskedet om att jag kommit in på polisutbildningen. Ett mål uppnått. Sommaren bestod av jobb, i snitt sex dar/v. I juni stod jag på Landvetter med tårar större än störst över att Nicke skulle vara borta över sommaren. Två dagar senare kom han hem vilket föranledde att han var ledig/arbetslös utan två veckor och vi fick tid att göra jättemycket mysigt. I juli åkte jag till Kroatien. I augusti kom jag hem. I augusti flyttade jag till Umeå, jag blev sambo och jag påbörjade min utbildning. I september var det insparksfest och jag insåg att jag verkligen trivdes, mina päron var här och lämnade grejer flyttlasset. Och klarade av att bo så långt hemifrån. Oktober förflöt med en massa plugg och fester. I november kom min bror och hälsade på, jag hade första tentan och plugglivet fortsatte. December åkte jag hem i, firade tre år, firade jul och hade det alldeles underbart hemma med en älskad familj. Dessutom var jag i sälen och åkte skidor.
Så till skillnad från många andra tycker jag verkligen inte att 2009 var ett kasst år. Tvärtom tycker jag det var riktigt bra år.
Men, en lista är ju alltid på sin plats. Listan för 2008 finns på bilddagboken om någon är intresserad ^_^

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, jag var reseledare, flyttade hemifrån, blev sambo :)
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga vad jag minns
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inte nära vänner men ett par :)
4. Dog någon som stod dig nära? Nära och nära, två st som följt med under hela uppväxten i alla fall. En alldeles för ung, den andre var lättare att acceptera.
5. Vilka länder besökte du? Danmark, Tyskland, Slovenien (kanske Slovakien, man åker där när man åker till Kroatien iaf), Kroatien, Österrike..
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Någon resa med N hade inte suttit fel.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 26 augusti, 31 augusti.
8. Största misstaget? Kanske att jag var reseledare för världens sämsta företag. Men jag fick ju åka skidor, så det var ändå inget misstag.
9. Har du varit sjuk eller skadat dig? Sjuk mer än jag brukar under hösten.
10. Bästa köpet? En skinnjacka tror jag. Eller allt till lägenheten.
11. Vad spenderade du mest pengar på? Mat, räkningar och inredning
12. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mycket =)
13. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har varit glad de senaste åren.
14. Va önskar du att du gjort mer? Jag lever inte efter principen att önska.
15. Vad önskar du att du gjort mindre? Som sagt, jag gör det jag gör.
16. Hur tillbringade du julen? Hos min farbror och faster i Lerum, sedan i sälen.
17. Blev du kär i år? Var redan det :)
18. Favoritprogram på TV? Ååh va svårt, så mkt tittar jag inte på tv att jag har något favoritprogram.
19. Bästa boken du läste i år? Camilla Läckberg as usual.
20. Började du spela något instrument? Nej
21. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Allt skulle jag tro =)
22. Vem saknar du? Min familj och mina vänner
23. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var med min familj, träffade några kompisar, passade Evelina (som sa grattis varannan minut) och mös.
24. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Njae, inte direkt. Lite mer resor, lite mer ledighet, lite mer pengar kanske.


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter ju som ett perfekt år, men jag förstår inte det där med att alla har haft ett sånt skit år. Jag har bara positiva minnen från 09, eller så har jag "glömt" av dem andra...

2010-01-11 @ 07:29:30
URL: http://annaxpersson.blogg.se/
Postat av: nickepicke

bara för att det var din blogg var jag ju tvungen att läsa! Men du varför den 31 augusti? va hände dåå?? om 1½ år så åker kanske vi tillsamans til usa :D

pussar

2010-01-12 @ 19:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0