Måste vara dum i huvudet

Jag tittar på ett program om bebisar som dör på tvåan.
Det är egentligen ett ämne som tas upp alldeles för sällan, många barn dör p.g.a. för tidig födsel, alldeles för få tänker på hur stor risken är. Hur många det är som får barn som är för små för att klara sig. Eller som får barn med allvarliga fel som gör att deras liv inte går att rädda.
Att se det på tv gör ont i mitt hjärta. Jag som älskar barn, vill ju helst förneka det hela.
Men, nu vet ni ju vad jag gör. Och ni kan ju allid tänka på de små pluttar som inte får växa upp till stora,jobbiga tonåringar.

Snart blir det längdskidor med Ida och Kristine. Trevligt ska det bli. Fett taggad är jag. Dessutom ska det skrivas en sammanfattning av en helt meningslös text idag.
Första uniformsövningen idag, det var mycket spännande. Overkligt att ha på sig den. Men roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0