Dubbelt upp

Idag ringde klockan tidigt, åtminstone tidigt för att vara lördag, 7.30 närmare bestämt.
Klockan 9.30 började jag, två tränare till och åtta barn att leka under hökens vingar och försöka lära sig åka lift (ja, dom då, inte jag). Det var -16.7 grader samt vind så aningens kallt. Några barn som var gnälliga men ändå tappra. Egentligen bara en som inte ville vara där. Tyckte ändå det gick bra. Var bara tre st som höll ut till klockan 12 men fram till fikapausen var alla med. Därefter droppade dom av en efter en. Föga förvånande.
Det som är chockerande med barn är att man förklarar en sak (t.ex. att de dämpar farten genom att köra glasstruten) och de nickar gladeligen, sedan kör de ändå bara rakt ner. Det hela slutar med att det kör in i personen för dem eller att de slänger sig. Ganska roligt fenomen, särskilt som betraktare. Men duktiga barn.

Igår fick vi tillbaks juridiken. G blev det. Och jag blev nöjd som få. Så himla skönt, nu är den avbockad. 28 av 72 fick underkänt och endast 5 med vg. Detta tycker jag förklarar att tentan var ganska svår!

Tentan vi hade igår gick iaf bra. Den var inte så svår så får jag inte G där (man kan bara få G på den) så blir jag ytterst förvånad!

Idag blir det dubbelt upp av fest. Tentafest blir det på köpet fast egentligen är det insparksfest. Natten ska inte bli för sen för mig, ska ju upp tiiiiidigt imorgon också. Men taggad, det är jag, så nu blire paaart. 16.30 börjar förfesten, 18.00 middagen  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0