Upp och ner, ner och upp

Igår hade vi orientering.
Jag är en person med världens sämsta lokalsinne. Jag kan inte läsa karta, jag förstår inte tecknena och jag tycker inte det är kul. Samma inställning som alltid annars när vi haft orientering på schemat (d.v.s senast för 3 år sedan).

Skillnaden igår mot tidigare gånger var att vi hade en bra genomgång. Jag lärde mig vad de många prickarna betydde och hur man utläser höjdskillnader.
Jag lärde mig vänta kartan rätt upp och ner. Lärde mig genom att springa med en kunnig herre. Och med lärdomen och visheten blev det, nåja inte överdrivet roligt, men åtminstone intressant och en bra träningsform och det var inte heller hemskt tråkigt. Lite stolt blev jag t.o.m. Tidigare har jag aldrig orienterat utan att springa vilse, igår gjorde jag det galant (glöm nu bort att jag sprang med en kunnig orienteringsherre).
Var massa snö i skogen, så man vart massa blöt om fötterna. Men det var massa lärdom och (nästan) lite roligt.

Nu är det tisdag och tisdag innebär veckohandling.

Kommentarer
Postat av: simone

sv: Massageljuset hittar du hos A-store :) Tror det är astore.nu :)

2010-04-28 @ 11:44:53
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0