Påskens ångest eller ickeångest

Det har precis varit påsk. På påsken äter man mycket. Åtminstone om man bor i dethär hushållet. Ätandet kan lätt resultera i en del ångest. Särskilt då ätandet till stor del bestått av chips och godis, och drickandet av påskmust och andra sötsliskigheter. Jag tycker inte om ångest. Och har bestämt mig för att inte heller ha det. En vis människa sa en gång till mig:  "magen ska regleras med träning, inte med kosten". Så sant som det är sagt.

Dock tycker jag inte om att vara sockerberoende. Jag hatar att vara godissugen en stor del av dagen. Därför har jag och N en nyttig vecka. Mycket av det vi handlade var nyckelhålsmärkt och vi försöker komma igång på riktigt nu. Bättre sent än aldrig så att säga. Vi har t.o.m varit så duktiga att helgens chips fortfarande står kvar på bordet framför mig. Så istället för att äta chips till mellanmål äter jag nu fil hopmixat med massa fryst frukt. Riktigt gott är det. Om en timme ska jag hänga på gymmet och därefter blir det riktigt mat men först akutsjukvård. Trots lång dag i skolan (8-17) är det inte dags att lägga ner än. Skönt att ta tag i saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0