Att sova i millitärtält

12 personer, som gått i samma klass i en sisådär 11 dagar knör ihop sig i ett tält, väcker varann mitt i natten för att byta eldvaktsskift och sover sedan skönt. Det är vad jag gjorde mellan tisdag och onsdag.
Tydligen är det en bra möjlighet att lära känna varandra. Tilläggas kan ju att vi gjorde en hel del samarbetsövningar under tisdagen, och två stycken på onsdagen. Allting gick ut på att lära känna varann, titta tillbaks, reflektera över misstag och bra saker. Lite trevligt, mycket kallt och ganska mysigt. Det är åtminstone en bra klass jag går i. I a- & b klassen är det dock ganska många som jag inte ens känner igen. Det läskigaste var att gå ner i en jordkällare med pikethjälm som va alldeles för stor och leta efter handbojor när det var coolsvar. Särskilt för mig som dessutom har en släng av cellskräck och tycker att mörker är obehagligt.
Natten i fuktigt tält och utomhuslivet resulterade dock i en förkylning. Så nu är jag både seg, hängig och lite sådär.
Ikväll ska det återigen veckohandlas. Innan dess ska det städas upp här i lägenheten. Herrejeflar vad det ser ut!
När jag kom hem igår var jag fruktansvärt trött och hängig vilket resulterade i att jag bara slängde sakerna, lite har jag orkat packa upp men inte mycket. På kvällen var såväl jag som N vrålhungriga, så vi bakade pizza men har fortfarande inte orkat rensa upp efter oss. Första gången disken blir liggandes mer än ett par timmar dock, så det får väl vara ok. Men ändå dags för städning. Får bli när N kommer från jobbet, för jag är ju som sagt lite sjuk, så då ska man inte behöva göra det! Åtminstone inte själv.

Betalade räkningar idag med, surt sa räven. Börjar verkligen leva ett riktigt vuxenliv nu. Att bo så långt hemifrån som jag gör är inte längre lika skrämmande. Går ju åtminstone fortfarande att prata med folk.

I tisdags var det nästan 20 grader här, idag är det lite halvsol men ändå svinkallt, så imon blire till att använda vantar för första gången denhär vintern. Snö kan man förvänta sig runt den 20 oktober har jag hört. Bäst att ladda för det, kallt är det dock, och jag är frusen. Mina värmeljus räddar många kvällar här ska tilläggas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0