Människan som borde ta en kurs i plugg

Den människan är jag.
Jag förstår, för allt i världen, inte hur allting alltid kan vara roligare än att plugga. Allt. Trots att jag egentligen tycker ämnet är intressant
Hade det varit en blogg som handlade om ungdomars brottvanor så hade jag nog läst ut den för en timme sedan. Istället så är det så lätt att glida iväg i tankarna.
Tror det är för att jag inte läser som vanligt. Man ska läsa långsammare, få in det i huvudet. Ska prova att bara läsa vanligt en gång.
Kommer ju trots allt ihåg vad t.ex. bloggarna handlat om, då borde jag väl kunna komma ihåg vad en rapport från BRÅ handlar om. Eller borde det inte var så?!

Dessutom blir jag sugen på en mängd gott när jag pluggar.
När Nicke hade gått gjorde jag mig varm choklad, och då menar jag riktig, med kakao och en massa socker. Ingen oboyskit, även om den också innehåller en hel jefla massa socker.
Nu är jag sugen på en marabou chokladkaka.
Eller låt säga en kanelbulle.
Eller varför inte en kladdkakemuffins.
Lite lösgodis hade varit gott också.
Kanske lite nötter.
Några goda frukter.
Jaa, ni förstår principen.

Jag borde helt enkelt få en kurs i hur man bara-ger-sig-den-på-att-böckerna-ska-läsas-igenom-och-det-nu!

BRÅ-rapporten

(Är bara tvungen att prova om jag faktiskt, genom ett misstag, lärde mig hur man länkar sidor.. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0