Kära Granne!

Att vårat Sverige är mörkt, det är det, oundvikligt.
För att ge dig lite perspektiv på tillvaron:

Här börjar det skymma vid 14.30 på dagarna. Egentligen blir det aldrig riktigt ljust heller, för det är en regnperiod, så det är alltid lite sådär gråmulet och grått. Vid 16-tiden så är det kolsvart. Så är det här i Norrland. Inte regnar det mindre än hemma, även om det kändes så i september månad. Dock vet jag att ni hade fint väder hemma då med.
I december kommer snön, om den inte kommit innan. Då ligger den i flera månader. Snö är mysigt, och den lyser upp. Så det kanske är bra, då det är kolsvart i princip dygnet runt här då (har jag hört). Och vid den tiden på året så vet jag en person som kommer vara i Magaluf i sisådär 5 veckor, och vem är det om inte du? Då räknar jag med att du skickar en hel del värme hit. Lite segt blir det dock när man ska ta sig till regementet där vi har den mesta undervisningen, en sisådär 7 km hemifrån och det är -30 grader. Ja, för så kallt är det här i ett par veckor/vinter. Så det blir en spännande erfarenhet. Fastän jag räknar med att få åka med en i klassen.
Sedan till sommaren, när det är en viss underbar person som bor i Alanya, då är somliga andra troligen i Norrland då med för att jobba ihop pengar. För som student finns kanske inte ens ekonomin att åka utomlands en vecka. Så då kan du ju alltid tänka på mig då med.
Redan nu är det förresten ganska kallt, och ruggigt.
Och jag har ingen granne här som kommer och fikar eller dricker kärlekste med mig.
Ingen granne att prata med om allt mellan himmel och jord, kanske mest skitsnack.
Men jag har en granne, och min granne är bra. Du är bra!

Ps. Jag unnar dig allt!

Kommentarer
Postat av: Isabella Olsson

Tårar i ögonen får jag, saknar dig! Den här tiden på året går nog bäst för psykologer, vädret får en att bara vilja försvinna. Norrland hade jag nog aldrig klarat av, jag som knappt överlever här nere... <3

2009-11-04 @ 13:31:03
URL: http://isabellaolsson.blogg.se/
Postat av: E

Snutt, vi får helt enkelt bli psykologer istället! Men det kanske är bättre med riktig kyla och snö istället för något halvdant. Kan man ju tänka sig iaf ;)

2009-11-04 @ 19:06:36
URL: http://flodhastens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0