Det var värt ett försök

Ett försök med att förstå meningen med att gå på förfest 18.30 som en kär pojkvän ska göra.
Ett försök som inte lyckades klura ut så mycket, men det gör mig inte så mycket ändå.
Kärleksförklaringarna haglar här hemma, det ena underbara efter det andra, och jag blir lika glad för varje mening. Mr Nice guy kan när han vill iaf, lovely!

Ikväll blire Adam, den nya filmen med Brad Pitt :) Jag tror det kommer bli bra.
Läst om invandrare och brott idag.
En person med en förälder född utomlands har 1.4 överrepresentationsrisk. (majoritetssvensken är 1)
En person med båda föräldrarna födda utomlands har 2 i överrepresentationsrisk.
Och en person som är född utomlands som invandrat har 2.5.
Överrepresentationsrisk innebär alltså hur mkt större risken att en "invandrare" blir misstänkt för brott istf en majoritetssvensk.
Siffrorna är tagna ur mitt minne och nu blev jag osäker på om de är rätt.
Men något i den stilen är det iaf. Och orsakerna är/kan vara många.
Selektiv invandring, att polisen lättare misstänker invandrare, att invandrare begår fler brott, kulturskillnader, att man inte mäter alla variabler.
Så ja, jag har ju en del kvar att lära... Men intressant, det är det iaf :D

Det viktigaste som har hänt är dock hockeyn.
Oooh lovely, trots att det mest var ploj. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0