Nighttime

Natten är här, som så många gånger förr är jag för trött för att pallra mig uppför med datorn.
Efter en ytterst hektisk dag nästintill däckade jag i soffan, och här är jag än. Soffan började med god middag tillsammans med m & p, därefter har jag rört mig så långt som att hämta datorn och färga mammas bena. Kanske dags att rycka upp sig nu.

Kronprinsessans födelsedagsfirande har stått på i bakgrunden, att vi betalar så himla mycket med våra skattepengar. Betalar artister, scener, livvakter, bröllopet, appanage, resor, chartrade plan osv. Ibland borde man kunna prioritera skatten lite bättre. Istället för att vi ska gå på minbemanning på jobbet borde vi vikarier kunna få lite mer tider. Nu får jag iofs så det både räcker och blir över men att det ständigt ska vara besparingar. Att vi inte längre får baka med pensionärerna om inte dom kan vara med och utan att prata med enhetschefen, för att det kostar pengar.
Håll brölloppet i en dag istället, och satsa mer skattepengar på vården. Reklamen för Sverige är bra, men inte värt konstnaden.
Dra ner på apanaget och låt kungabarnen jobba, de har trots allt utbildat sig i flera år. Och kan slå vad om att det levde betydligt rikare liv än vad många andra studenter gjort.
Men men, att se Daniel och Victoria såg i alla fall mysigt ut. Härligt att en vanlig man kan få en kronprinsessa. Härligt med kärlek, så länge den är lycklig :)

Jag är fruktansvärt trött, men för lat för att gå ifrån soffan, och längtar mycket efter min promenad med Emelie imon, och har för stort behov av att prata med henne för att kunna somna. Men ingen ork att ringa henne, eller ingen lust att störa.
 


Bilder från helgen:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0