Sommaren

Jag har börjat på ett nytt jobb. Jobbet är himlans bra, inget framtidsdrömyrke på något sätt, men ett bra ställe att tjäna lite kosing på.
Jag har bott själv i drygt två veckor (en vecka kvar). Det har varit två lärorika veckor. Jag har lärt mig saker om mig själv jag inte visste. Jag klarar mig bra även om jag är själv hemma långtifrån allt som känns bekvämt. Jag fixar så jag får det bra. Jag är inte beroende som jag ibland fruktat av personer runt omkring mig. Men. Jag trivs oerhört mycket bättre då jag får dela allt med min kära N. För inget i världen vill jag byta bort honom. Och trivs mycket bättre då jag har vänner omkring mig.
Det är mycket lättare att ha ordning efter en person än två. Man blir inte heller lika bitter av att diska när man gör det hela tiden och bara efter sig själv. Det kan t.o.m vara skönt att städa.w Stora lärdomar.
Veckorna hemma var några av de bästa veckorna detta året. Jag är glad att se vännen som tagit sig upp igen, där det mörka har blivit  mycket ljusare. Det känns inte längre tungt att vara långt bort även om jag saknar henne. Jag fick umgås med de närmaste människorna i min värld, min familj. Jag fick uppleva vänskapen som är så självklar att det inte spelar någon roll hur lång tid det går mellan att man träffas. Jag fick se min älskade neighbour ta studenten. Jag fick festa i Göteborg igen. Jag fick träffa släkten. Jag fick uppleva nordens största nöjesfält. Jag fick vara jag som i jag istället för jag som i vad jag läser till. Jag fick träffa N´s familj och gå på hans lillasysters skolavslutning. Jag tog årets första dopp (borträknat isvaken). Jag hade helt enkelt 19 dar som var perfekta. Än mer säker på att det är dit jag vill om ett år.
Tiden här uppe har fått mig till att tvivla. När vet man om man gjort rätt? Hur vet man det? Jag är ganska säker på att jag inte gjort det. Ganska säker på att jag skulle börjat plugga nåt år senare och förhoppningsvis gjort en långresa med N istället under hösten/våren. Haft ett år på mig att utveckla mig själv hemma. Men oavsett så har jag nu börjat och är halvvägs, därmed har jag även fått inse att det inte är någon mening med att ångra beslut man fattat. Läget är som det är och jag trivs ju. Så varför inte.

Nu är det lördag. Om en stund ska jag fixa mig lite glass, titta film. Har ätit pizza och sovit/slappat hela dan. Efter gårdagens vinkväll och lilla sömnen inatt har detta varit välbehövligt.

Leta efter ett blogginlägg med fler "jag" i än detta, lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0