Årets första joggingrunda

I början så går det lite trögt. Det lättar. Efter en sisådär fyra minuter börjar det bli lite tungt. Efter åtta är det tungt. Efter tretton är önskan om att sluta stor. Nästan större än störst. Men så är man envis. Och springer i nån dryg minut till. Sedan är man död
Ja, såhär var det för mig idag. Tiden tillbringades på ett löpband. Och det känns lite pinsamt. Tre km på 14.40 (då gick jag ju iofs kanske 20 s i början för att få in rätt tv-kanal. Det kanske kan få det till att låta lite bättre). Fjorton minuter och fyrtio sekunder. För att springa t r e km. Det är lite pinsamt. Särskilt med tanke på hur fruktansvärt trött jag var efteråt. Alltså, jag klarar ju coopertestet (man har 17 min på sig) och det är ju bra. Det var mest känslan. Att jag var så.. helt slut under tiden. Och efteråt. Trots att det är nästan 2 timmar sen jag sprang är jag fortfarande lite lagom mosig i benen. Detta skall åtgärdas i framtiden. 2010´s första joggingrunda är iaf gjord, nu kan det ju bara bli bättre.

Nu kommer snart mr. Brightside hem. Hade tänkt laga mat men vet inte vad jag är sugen på. Och är för hungrig för att börja. Istället lyssnar jag på Asha Ali och Melissa Horn, gäller att passa på när ingen gnäller över min musiksmak. Och så tänker jag lite. På hur glad jag är som har det såhär himla bra som jag faktiskt har det.

Om exakt en vecka och en dag så är det semledagen. I snart en månad har jag varit sugen men ännu inte ätit en endast semla, börjar kunna liknas vid skandal känns det som. Men om en vecka och en dag ska jag styra upp en semleträff. Och jag ser fram emot det, som jag längtar!

                                                  I really really want you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0