Farmor

Min farmor är ganska gammal. Närmare 90 år faktiskt. När en person blir ganska gammal så brukar denna person se och höra ganska dåligt. Så även med min farmor.
Hon hör inte så dåligt men hon ser väldigt dåligt. Sedan har hennes kropp lagt av också. Men hennes hjärna är mer än med, hon kommer ofta ihåg mer än mig. Faktiskt så är hon världens bästa. Fast det säger nästan alla om sin farmor.
Som sagt så ser hon väldigt dåligt. Av hjälpmedelscentralen kan man få en telefon med gigantiskt stora knappar och med en sisådär fem-sex snabbuppringningsknappar. Min farbror hjälpte henne så nu är även mitt nummer inlagt på snabbuppringningsknapparna.
Ikväll ringde hon mig. Jag blev lite löjligt glad. Tyckte det var mysigt. Må hända att det bara är nu i början. Men just nu, idag, så tyckte jag åtminstone att det var ypperligt trevligt att få ett kvällssamtal. Vi pratade mycket, skrattade en del och hade det trevligt. Det är första gången farmor har ringt mitt nummer.

Nu har vi lagt på och jag ska gå och lägga mig i sängen för att titta på OC och sova. När man vant sig vid att ha sovmorgon är det ganska tungt att gå upp kl 6.30, trots det kom jag upp imorse men som sagt,  bäst att lägga sig tidigt. Ingen N hemma heller, så får hela sängen för mig själv. I fredags somnade jag längs med kuddarna, d.v.s. tvärs över sängen vid huvudändan, fruktansvärt skönt sov jag, ända tills han kom in och väckte mig. Nä, efterlyst först, sedan OC. Ha det toppen världen :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

DU är mysig du <3

2010-04-08 @ 23:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0