Umeå

Mycket har hänt. Otroligt mycket. De första 11 dagarna har gått fort, men ändå långsamt. Det har varit många spännande människor att träffa, mycket information som ska försöka få plats i mitt huvud, och att börja läsa på universitetsnivå har visat sig vara en pers. Det är en rolig sådan, hittills känns det som att jag hamnat rätt. Framförallt är upplägget med basgrupper något som passar mitt utomordentligt bra. Vi är sex stycken som ska göra allt, och hittills så verkar det verkligen betyda allt, tillsammans under första terminen. Sedan byter man basgrupp, och så fortsätter det under samtliga fyra terminer.
Umeå är en stor stad, mycket större än vad jag trodde, och vi gick runt, runt och runt igen de första fyra dagarna, och saknaden efter cykeln som kom upp i fredags växte för varje dag. Niclas har väl lärt sig någorlunda men jag och mitt lokalsinne sträcker oss till tre punkter.
Vi hittar till universitetet.
Vi kan också samarbeta så att Ica Maxi nås.
Vi har lärt oss en perfekt (d.v.s. kort) löprunda.


Lägenheten var en byggarbetsplats när vi nådde den, golvet läggs inte förrän torsdag och målarna håller på för fullt med sovrummet. Eller ja, inte nu, när det varit helg, men annars. Mamma och pappa kom uppkörandes (otroligt mysigt!) med en släpkärra efter bilen och en hel massa saker packades ur. Utan en riktigt färdig lägenhet var det dock inte så mkt som kunde göras, men vi har iaf allting hemma, och en hel del i skåpen. Gardiner och soffa som fattas, kanske en finare taklampa och sedan är allt i sin ordning. Satte upp en lite vackrare hatthylla idag efter att m o p hade åkt, så nu ser det inte så stökigt ut här. På lördag ska vi ha lite middag, för lite nyfunna vänner, de är sjukt avundsjuka på maten jag har i min lunchbox. Jag är glad över att få göra detta med Niclas, det känns oerhört rätt och bra. Framförallt så är det mycket roligare att laga mat, vilket är det som framgår i matlådorna. Så nu blir det middag här på lördag. Även om halva basgruppen har sambos så är de bara jag som har med mig mat av dessa, iaf hittills. Så deras mat framgår inte så tydligt, om ni är intresserade av lite onödig vetskap.


Igår var det insparksdag. Medans de andra programmen har nollningar typ hela september hade vi bara en dag på oss. Vilket startade med blandade lekar och värmande drycker mellan 10-14.30 för att sedan ges ett litet uppehåll till 17 då vi började förfesta, grillbuffé efter en taxiresa till en restaurang med grymt god grillbuffé. Och så lite mer värmande drycker, icke att förglömma. Pappa hämtade mig inatt och nu mår jag som jag förtjänar skulle jag väl påstå. Eller nu mår jag faktiskt helt okej, men under morgonen och förmiddagen mådde jag lite åt andra hållet. Men, självförvållat är självförvållat, och inte mycket att göra åt. Det var värt det igår :)

Det är tomt utan vännerna, det var jobbigt att säga hej då, men jag vet att de har det bra, och jag har träffat massa nya trevliga människor och livet har börjat kännas tipptopp. Verkar vara hårt i skolan, men det är en utmaning, så länge jag vill så kommer jag klara det. Tyvärr två ord som hänger ihop lite väl mycket tillsammans med mig.

Det blev oerhört långt, och mer kommer komma, för nu har nya spännande tider startat, i en stad med Europas största friskvårdsanläggning (20 000 kvadratmeter), nya vänner och ett underbart samboliv. Positiva vibbar!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad glad jag blir, det låter ju verkligen toppen!! Skönt att du verkar ha hittat rätt så med en gång! Är verkligen jätteglad för din skull vännen, men jag saknar dig! Och jag hoppas att jag och Annie får tillfälle att bryta oss loss inom några månader och komma och hälsa på! <3

2009-09-07 @ 14:58:19
URL: http://sofiaisabellebertilsson.blogg.se/
Postat av: E

Ni är välkomna, när ni än har tid :) Det känns bra än så länge iaf, så bara till att hoppas att det håller i sig. Mkt att plugga dock, sjuuukt mycket! :O

2009-09-07 @ 19:25:47
Postat av: AnnaBanana

Nu får du fan ta och uppdatera! Går in hoppfull varje dag men blir ju besviken varje gång! ;)

2009-09-16 @ 21:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0