Söndagsmiddag

Idag är det söndag. Söndagsmiddag i de fallen varken jag eller Jonas har match.
Ja, det var så det brukade vara. Söndagar är den klassiska familjedagen.
I den mån det går en dag man samlas för att äta något gott tillsammans, mysa, prata, umgås.
Idag är det inte det. Inte på hela denna hösten faktiskt. Jag bor ju inte hemma längre.
Och jag har ingen familj att äta söndagsmiddag med idag. Inte ens en Nicke.
Men god mat, det äter jag åtminstone.
Är magen glad är människan glad.
Eller vad sägs om kycklingfilé (som vi har gjort innan så bara te att värma i micron) med några nyupptäckta frysta pommesfrites-runda-ringar-med-god-krydda-på som man lägger in i ugnen? Lite vitlöksås och ketchup till det. Sallad med mammas dressing.
Där är min söndagsmiddag klar, och jag hoppas den blir god.

Jag mår lite bättre nu :) Tror jag kan va nere på förhöjd temperatur bara. Om jag har tur :D (pepparpeppar ta i trä)

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh fasiken va gott, själv blevd e fläskfilé inte så dåligt de heller.. men så sjukt tråkigt att äta själv juh. Om du inte hade vart sjuk kunde vi ju haft en söndagsmiddag! =)

ses imorron, PUSS

2009-10-25 @ 19:26:33
Postat av: Ida

Heeej, ja nördar mig coh kollar på bloggar istället för att plugga som man kanske skulle göra...=)

2009-10-26 @ 18:35:21
Postat av: E

Jaa, hade jag inte varit sjuk hade jag ätit med dig :D

Äsch, bloggar är roligare än plugg ;) :)

2009-10-29 @ 22:40:16
URL: http://flodhastens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0