Nytt moment

Såg just på aftonbladet tv. En man som lider av minnesförlust efter en stroke och hjärtattack.
Inget ovanligt i sig, många äldre människor drabbas av detta, flera tusen om året faktiskt.
Kruxet var att han inte har någon anhörig. Han hittades tydligen på en gata i Malmö och nu efterlyser han fru, barn, syskon eller någon annan i livet?
Det jag slås av, det är att jag hoppas att han, om han har fru, barn, familj osv hade varit saknad av dessa. Inte är det väl troligt att man ramlar för nån månad sen och inte blir saknad alls.
Knasigt var det i alla fall, och för er som vill finns klippet här.

I måndags började vi på ett nytt moment, brottsoffer och brottsförebyggande arbete.
Momentet innebär en tenta 27 november. En tenta om kriminologi som innebär stress, särskilt eftersom jag aldrig skrivit en innan. Det är oerhört mycket att läsa inför den. Oerhört mycket.
Jag försöker tänka att "kunskap aldrig är tungt att bära", att ju mer jag kan, desto bättre när jag är verksam osv. Men ack vad svårt det känns nu. Och vad mycket som ska kunnas.
Idag slutade vi tidigt, så jag har precis ätit lunch här hemma. Nu ska jag läsa inför en redovisning vi har nästa onsdag + läsa lite mer. Men sedan ska jag minsann dra iväg och träna, kl 18 är det järngympa som gäller, roligt att prova på något nytt!
På tal om träning har jag kommit igång ordentligt med den. Tränar en sisådär 6 pass/vecka, och snart hoppas jag det ger resultat. På lördag ska jag inhandla gymhandskar, händerna blir inte så fina.
Vi har ingen våg dock, och när man inte har en sådan så känns det som att man lagt på sig 20 kg. Eller man och man, men jag känner det så. Inte riktigt 20 kanske. Men nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0