Att dammsuga kan vara ett väldans projekt

"Eftersom herrn inte behagade göra det den dagen han var ledig, för då var han ju ledig. Ej heller före jobbet, för då är det ju före jobbet så har herrns flickvän även denna veckan dammsugit hela lägenheten + en av herrns strumpor. Mvh herrns flickvän a.k.a betjänt"

Detta fick just min kära sambo mottaga då han inte någonsin behagar dammsuga på eget bevåg. Eller någonsin och någonsin. Någon gång hoppas jag ju att han ska göra det.
Man vill ju inte ständigt påpeka vad som behövs göras i hemmet, för då är man ju "tjatig".
Tilläggas bör att jag även igår hade plockat iordning massvis + lagat mat.
Han visar förvisso sin uppskattning, och det är ju himla bra, och himla mysigt! Underbart till och med.
Han hade diskat i tisdags, men missat två glas på soffbordet. När jag påpekade detta tyckte han att jag inte uppskattade. Men det hoppas jag att han förstår att jag gör iaf.
Och att jag skickar ett sådant sms innebär inte att jag inte uppskattar de gånger han faktiskt gör någonting här hemma. För det gör jag. Mer än han förstår tror jag =)

Vill ni dessutom veta så råkade strumpan hänga med då vi har en alldeles "för bra" damsugare.
Och på tal om det, vem i sjuttsingen uppfinner en damsugare (jag vet aldrig om det stavas med 1 eller 2 m, och word gör inget av dem rödunderstrukna och jag orkar inte hämta svenska akademiens ordlista och jag har för mig att det var ungefär som välkommen/välkomna att det har någon speciell regel man lärde sig en gång i skolan) på 2000-talet som inte drar in sladden per automatik när man dammsuger. Det är ju vansinne! Sladden fastnar ju överallt. Över, under, framför och bakom dammsugaren.
Man kan bli galen för mindre.
Nu kommer iaf ovan nämnda herre hem när som helst och då ska här lagas flygande jacob, mysas och titta på idol.
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Heeej!

Hemma från Idolkvällen hos Adam nu!! Trevligt, vi fick cheesecake och kladdkaka, hur gott som helst, duktigt av dom va!!

Lycka till med spenderandet av pengar imorron ;)

2009-10-16 @ 23:41:05
Postat av: Ida

Heeej!

Hemma från Idolkvällen hos Adam nu!! Trevligt, vi fick cheesecake och kladdkaka, hur gott som helst, duktigt av dom va!!

Lycka till med spenderandet av pengar imorron ;)

2009-10-16 @ 23:41:12
Postat av: Ida

heeej!

Hahaa, men hörrö, vill ha uppdatering om inköpen idag! ;)

Puss

2009-10-17 @ 18:21:24
Postat av: E

Nu har du fått en uppdatering Ida. Blev en massa handlat:P



Härligt att ni hade det så bra hos Adam, cheescake och kladdkaka är ju toppen!



Spenderandet av pengar gick typ alldeles för bra, du får läsa dig till det;) Puss

2009-10-17 @ 23:20:00
URL: http://flodhastens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0