Julmusik | Saknad

Julmusik dunkar (hur mycket dunk det nu är i den) ur mina högtalare. Det började igår och fortsätter idag.
Allt startades på ICA inne på julavdelningen när jag och N gick och tittade på pyntet och lyssnade på musiken som strömmade ur deras högtalare. Det är snö ute, snö=jul. Snö är fint, det är vitt och underbart!
Kallt är det också.
Snö, kallt och julmusik, tillsammans utgör de en trio som får en till att tro att det är December månad.
Trots allt är det mitten av November snart, d.v.s nästan December, då är det tillåtet med julmusik.

Har nyss suttit en timme och skypat med mamma. Tiden rinner iväg när man pratar så pass sällan med varandra. Eller ja, sällan och sällan, om man jämför med nästan varje dag så är det sällan. Så mysigt att kunna se sina nära och kära när man pratar med dom.

Niclas är på bio, jag ska skriva lite mental träning framför efterlyst. Har läst 30 sid Sarnecki idag med, livsverket. Parfys var det i skolan, efter att ha jobbat med gruppen, ypperligt jobbigt var det!
Gav mig lite längtan tillbaks till hockeyn dock. Precis sån träning vi alltid gjorde det.
Tillbaks till tankar om ett lag, mitt lag, som inte längre är mitt lag. Om det ens är ett lag längre, har nästan börjat tvivla när folk berättar om hur det är. Blir det någon hockey alls när jag kommer hem? Blir det i Hisingen då? Eller Hanhals? Eller blir det något helt annat ställe?


Efterlyst och mental träning var det.
Känner jag mig själv rätt så blir det det första men inte det sista som genomförs.

Kommentarer
Postat av: ida

Bra pluggat, både sammanfattning OCH boken!! Good work!

2009-11-11 @ 21:31:07
Postat av: Evelina

Vadå: "Om det ens är ett lag längre, har nästan börjat tvivla när folk berättar om hur det är."??



Jag tycker det är ett riktigt bra lag/gäng i Hanhals. Funkar bra. Sen finns det alltid lite småsaker man stör sig på. Men det gör ju alla. Sen kan vi inte ha en bättre tränare! Vi utvecklas varenda träning sen han kom. Äntligen är det riktigt roligt att träna varje gång! Anders är verkligen kunnig och vet vad han pratar om :)

2009-11-11 @ 22:43:40
Postat av: E

Jag har hört från flera olika håll att det inte är så bra. Dessutom har ju emelie, emelie o lollo bytt till hisingen, så det är inte samma lag som jag lämnade förra säsongen.

Tvivlar dock inte på att ni har det bra och utvecklas :) Härligt att "äntligen" ha en bra tränare :D

2009-11-13 @ 17:58:36
URL: http://flodhastens.blogg.se/
Postat av: Evelina

Från vilka då? Det kanske du inte vill nämna.. men vad är det dem sagt som inte är bra?



Nä, klart det inte är samma lag. Men vissa grejer kan vara positiva med det också. Som att andra träder fram mer i gruppen/laget än vad dem gjorde innan.



Ja, verkligen toppen med en bra tränare :D Var ju mycket saknad när Fritz slutade så det känns skönt med en duktig tränare :D

2009-11-14 @ 00:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0