För isen som äntligen spruckit loss

Äntligen är det vår, äntligen har deklarationen kommit.
Prisa skatteverket.
Jag kan ta mina pengar och resa, eller så kan jag spara dem tills jag börjar plugga.
Fick mer i skatteåterbäring än vad jag brukar få ut per månad, så jag är superglad nu..
Och hungrig.

Dessutom innebär årets första daimglass vår, och den åt jag på min cykel på hemvägen från jobbet.
God var den också, det blåste bara lite väl mycket.
Men nu är solen tillbaka, likaså leendet på de flestas läppar, underbart!

Våren är de älskandes tid.
Förra våren var jag olycklig, destruktiv, hopplöst förbannad olyckligt kär i totalt fel person (i alla fall vad jag tyckte då).
Då gick alla och höll varandra i handen och jag bara hatade allt vad lycklig kärlek hette!
Nu tänker jag inte alls på samma sätt, det är inte lika många som står o vrålhånglar o håller varandra i handen o sådär.
Det är en väldig skillnad på att vara riktigt lyckligt kär eller vara olycklig på alla dess vis.

Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fan va gött, hur mycket får du i skatteåterbäring då? :D

Ååh, jag älskar våren och solen, för det betyder att sommaren snart är här!!!! :D



Fan va ditt resonemang om lyckligt kär lr olyckligt kär stämmer, jag ser kära par överallt :S </3

2009-03-31 @ 23:47:56
URL: http://sofiaisabellebertilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0