Dagen D

Idag är dagen D. Dagen jag laddat inför sedan 4 maj. Dagen med blandade känslor. Med rädsla, glädje, spänning, förväntningar och jag jobbar fortfarande för att bli superduperladdad.
Imorgon kommer jag gå runt i Umeå, min nya hemstad, jag ska utforska så många millimetrar jag bara hinner.
Vi ska sova i våra nya sängar. Vi, jag och Niclas, det känns overkligt men fantastiskt underbart! Folk blir sambos varje dag utan att det ses som så märkvärdigt, men nu, när det gäller en själv känns det som ett stort steg. Jag hoppas det visar sig vara rätt steg, rätt väg att gå.

Det är nervöst nu, men det blir bättre sedan. Saknaden är redan stor efter alla människor, men den kommer bli större, och den kommer bli mindre och jag gillar inte att byta miljö från den trygga hemtama men samtidigt är det nödvändigt ibland. Snart kommer säkert Umeå vara som hemma, det kommer säkert vara bra snart, men min oro inför det okända, det jag inte är van vid, är lite svårreglerad ibland. Men nu tror jag på detta, jag har valt att satsa på detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0